Tydzień XXVI. Przebudzenie po zimie
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o zmianach zachodzących w przyrodzie wiosną. Podkreślaliśmy dużą nieprzewidywalność wiosennej pogody oraz różnorodność zjawisk atmosferycznych, również na podstawie przysłów i powiedzeń o tej porze roku („W marcu jak w garncu”). Podczas spaceru obserwowaliśmy zmieniającą się przyrodę i wiosenną pogodę. Wiele zabaw było organizowanych w parach i małych grupkach, co nie tylko pozwoliło nam dzielić się wiedzą, lecz także wsparło rozwój społeczny.
Poznaliśmy literę „G” i „g” na przykładzie wyrazu „garnek” i wykonaliśmy wiele ćwiczeń utrwalających określanie miejsca głoski „g” w słowach. Dowiedzieliśmy się też, jakie są sposoby pomiaru temperatury i prędkości wiatru oraz jakie narzędzia do tego służą. Braliśmy udział w eksperymentach, które pokazały nam, jak powstają deszcz i tęcza, a także w wielu zabawach ruchowych, również z wykorzystaniem piosenek w języku polskim i angielskim. Uczestniczyliśmy w grach ruchowych i muzycznych do muzyki klasycznej. W ramach zajęć z Aktywnej matematyki układaliśmy wzór z kulek z bibuły oraz manipulowaliśmy przedmiotami.
Warto porozmawiać z dziećmi o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie i sposobach, w jaki można je obserwować.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Najwięcej zalet zarówno poznawczych, jak i społecznych, emocjonalnych i fizycznych przyniesie dziecku wycieczka do lasu, na łąkę, do ogrodu lub na pole. Warto zbierać różne okazy roślin i po powrocie stworzyć z dzieckiem zielnik.