Tydzień XXXIV. Od pomysłu aż po dach
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu zapoznawaliśmy się z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta i ludzi. Rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób powstają pajęczyna, ptasie gniazda, nory, a także domy ludzi. Liczyliśmy przedmioty i tworzyliśmy zbiory na podstawie jednej lub dwóch cech oraz rozwijaliśmy umiejętność odwzorowywania. Doskonaliliśmy też orientację w przestrzeni. Uczestniczyliśmy w wielu zabawach konstrukcyjnych i plastyczno-techniczno-sensorycznych. Tworzyliśmy przy tym ciecz nienewtonowską i sprawdzaliśmy jej właściwości. Uczyliśmy się też współpracy podczas tworzenia różnorodnych konstrukcji oraz w trakcie zabaw muzyczno-ruchowych.
Oprócz tego w tym tygodniu poznaliśmy literę „H” i „h” na przykładzie wyrazu „hak”. Uczestniczyliśmy w wielu zabawach językowych: dzieliliśmy słowa na sylaby i głoski, liczyliśmy słowa w zdaniach oraz rozwiązywaliśmy rebusy obrazkowe. W ramach zajęć z Aktywnej matematyki układaliśmy natomiast wzór z patyczków oraz manipulowaliśmy przedmiotami.
Warto porozmawiać z dziećmi o tym, w jaki sposób powstają różne budowle. Podczas spacerów i wycieczek warto zwrócić uwagę na to, jak zwierzęta projektują swoje domy oraz jak ludzie mogą wykorzystać te pomysły w swoich projektach.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Warto podkreślać, jak wiele pomysłów konstrukcyjnych w budowlach tworzonych przez ludzi zostało zaczerpniętych ze świata zwierząt. Z kolei wyszukiwanie ilustracji przedstawiających przedmioty, których nazwy zawierają poznane już litery, oraz odczytywanie prostych wyrazów świetnie wesprze dziecko w nauce czytania i pisania.