A A

Hrubieszów przedszkolak@poczta.onet.pl 84 696 31 29

Misie 3-latki

Wakacyjne przygody

Drodzy Rodzice! Nadszedł ostatni tydzień przed wakacjami. Rok to dla przedszkolaka bardzo długo, wiele się w tym czasie zmienia – dzieci rozwijają swoje umiejętności, dojrzewają emocjonalnie i społecznie, a także poszerzają wiedzę o otaczającym je świecie. Za nimi wiele zabawy, nauki, wesołych przygód, ale i przezwyciężonych trudności. Bogatsze o nowe doświadczenia są coraz bardziej samodzielne i ciekawe świata. W minionym tygodniu skupiliśmy się na czekających nas wakacyjnych przygodach. Dużo rozmawialiśmy na temat niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia. Znamy kolor flagi dopuszczający kąpiel w morzu lub jeziorze (biały) i wiemy, że pluskać należy się tylko na strzeżonym kąpielisku, a łódką pływać w kapoku. Pamiętamy o ochronie przed słońcem i zakładaniu odpowiednich butów na górskie wycieczki. Znamy numer alarmowy 112. Stworzyliśmy obrazkowy „Kodeks bezpiecznego przedszkolaka na wakacjach” zawierający zasady, których bezwzględnie musimy przestrzegać. Poznaliśmy wakacyjne krajobrazy: słuchaliśmy szumu morza, budowaliśmy zamki z piasku, lepiliśmy muszle z masy solnej. Na mapie Polski odnaleźliśmy góry, w tym najwyższy szczyt Tatr, czyli Rysy, naśladowaliśmy także beczenie owiec na hali. Wiemy, że na Mazurach popływany po jeziorze i złowimy ryby. Z opowiadania W. Widłaka pt. „W świat” dowiedzieliśmy się, że przygody można przeżywać także podczas bliskich wypraw, np. do własnego ogródka, i o tym, że dobrze jest wrócić do domu. Na zajęciach plastycznych wykorzystaliśmy znajmość figur geometrycznych, odnajdując kształt trójkąta w górskim krajobrazie i żaglu łódki płynącej na jeziorze. Namalowaliśmy słońce z promieniami z galaretki cytrynowej! Śpiewaliśmy też piosenkę „Poziomkowe lody”. Pozdrawiamy

Autor:  Nauczycielki z grupy Misiów

Niebieskie Igrzyska
Przejdź do innej kategorii

1 %
POMÓŻ ZBUDOWAĆ BEZPIECZNY PLAC ZABAW DLA DZIECI Z MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 1 IM."MAŁEGO KSIĘCIA" W HRUBIESZOWIE. PRZEKAŻ 1% SWOJEGO PODATKU NA KONTO Stowarzyszenia "Bezpieczny Powiat Hrubieszowski", numer KRS: 0000045770 z dopiskiem "Wpłata dla Małego Księcia".