W minionym tygodniu poznaliśmy wiele zagadnień związanych z wiosennymi pracami w ogrodzie. Dowiedzieliśmy, do czego służą i jak się nazywają narzędzia ogrodnicze. Wiemy już, czym są wiosenne porządki. Bawiliśmy się w ogrodników: sialiśmy warzywa i sadziliśmy kwiaty. Poznaliśmy nowe nazwy wiosennych kwiatów.
Poznaliśmy literę c, C, jak cebula. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę c na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Dowiedzieliśmy, jak się pisze nową literę â małą i wielką. Odczytywaliśmy wyrazy z poznanych liter: O, A, I, E, M, T, D, Y, K, R, L, U, S, B, N, W, P, J, Z, G, C.
Przeliczaliśmy elementy, dodawaliśmy je do siebie. Poznaliśmy znak matematyczny "+". Założyliśmy wiosenny ogródek w sali.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Wspólne prace ogrodnicze w przydomowym ogródku lub na balkonie.
Posianie lub posadzenie wybranej przez dziecko rośliny â zobowiązanie dziecka do pielęgnacji roślinki.
Zabawy w wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się lub kończą głoską c.